منتديات حكاية المنصورة

بسم الله الرحمن الرحيم

اهلا بك زائرنا العزيز ومرحبا فى منتديات حكايه

اذا كنت عضو فى منتدياتنا فتفضل بتسجيل الدخول

وان كانت هذه اول زياره لك فهذا يشرفنا ويسعدنا ان ندعوك الى الانضمام الينا

مع تحيات ادارة منتديات

حكـــــــايــــــــة

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

منتديات حكاية المنصورة

بسم الله الرحمن الرحيم

اهلا بك زائرنا العزيز ومرحبا فى منتديات حكايه

اذا كنت عضو فى منتدياتنا فتفضل بتسجيل الدخول

وان كانت هذه اول زياره لك فهذا يشرفنا ويسعدنا ان ندعوك الى الانضمام الينا

مع تحيات ادارة منتديات

حكـــــــايــــــــة

منتديات حكاية المنصورة

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

5 مشترك

نكت جامده جامده على الاغبياء

kimo
    kimo

ذكر

المزاج : عااااااااااالى

نكت جامده جامده على الاغبياء Empty نكت جامده جامده على الاغبياء

مُساهمة من طرف kimo الخميس 18 فبراير 2010, 3:07 pm

اجمللللللللللللللللللللللل نكت للاغبياءههههههههههههههههتفضلو معيمرة واحد غبي ماشى فى الشارع قال ياربيااااارب احط ايدى في جيبى الاقى 10جنيه يااااارب، حط ايده في جيبه لاقاه مخروم رجعيدور عليها لتكونوقعت
    -------------------------------------------------------------------------
    مرةواحد راح يخطب واحده، باباها قال له بس البنت لسة بتدرس، قال له خلاص اجلها فيالفسحه
    -----------------------------------------------------------------------
    مرةواحد غبي ابنه قاله انا عاوز موبايل ابوه قاله موافق بس بشرط تركب اخواتكمعاك
    -------------------------------------------------------------------
    واحدغبي عنده ارق ومش عارف ينام....قال له صاحبه عندي لك طريقة للنوم مؤكدة...عد منواحد الى خمسميه... أخونا مكدبش خبر... وأول ما الدنيا ليلت راح للسرير وبدا يعد .. واحد .. اثنين .. ولما وصل الى ميه وتسعة وتسعين ...كبس عليه النوم … قام جري غسلوشه ورجع للسرير يكملالعد
    مرةاتنين أغبية طالعين رحلة فالسواق نزل استراحة ورجع لقىالفتيس مش موجود قالهمالفتيس راح فين...قالوله لقينك يا عم طول الطريق عمال تشد فيه مش عارف تخلعه قولنانشلهولك
    ---------------------------------------------------------------------
    إتنينأغبية إشتروا حصانين وعاوزين يفرقوهم عن بعض راح الأولاني قطع ديل حصانه وقاللزميله أنت حصانك ديله مش مقطوع قاله لا مش باينه، راح شوية ورجع راح قاطع رجل حصانزميله وقال له حصانك رجله مقطوعة قال له لا مش باينه، راح قاطع راس حصانه ورجع قالهحصانك راسه مش مقطوعة قاله بيتهيألي أوضح حاجه إن حصانك بني وحصانيأبيض
    ------------------------------------------------------------------------------
    مرةواحد غبى واقف في الشارع وبيتكلم فى المحمول وعمال يزعق ويقول : بس دورىتانى...معلش دورى كويس ..واحد معدى فى الشارع سأله : فيه ايه؟؟ راح واخد المحمولمنه وبيسمع .. لقى (الرقم الذى طلبته غير موجود بالخدمة من فضلك اعدالمحاوله)
    مرهاتنين مجانين اتفقوا انهم يهربوا من المستشفى واحد قال للتانى لو لاقينا السور عالىهنهده لو لاقيناه واطى هنط من فوقيه التانى قاله ماشى راحوا مالاقوش سور خالص قالوايخساره المهمهفشلت
    ----------------------------------------------------------------------------
    مرةواحد غبى ماشى فى الشارع لقى قرد مشي بيه قابل عسكرى مرور سألوا اودى القرد ده فينالعسكرى قال له ودىه جنينة الحيوان تانى يوم معدى بالقرد العسكرى قال له مش قلتلكوديه جنينة الحيوان قال له ما أنا وديته امبارح ، النهاردة بقى هاوديهالسينما
    مرهقرية كلها أغبيا كان فيها حفره كل يوم واحد يقع فيها عملوا مجلس علشان يشوفوا حلللحفره دي قام واحد وقال يا جماعه احنا نحط عربية اسعاف جنب الحفره علشان المصابينيتنقلوا بسرعه قام التاني قال احنا نبني مستشفى جنب الحفره علشان يتنقلوا أسرع قامالتالت قالهم يا جامعه انتوا مغلبين نفسكم ليه احنا نردم الحفرة دي ..ونحفر واحدةتانية جنبالمستشفى
    --------------------------------------------------------------------------
    واحدراح يشتري عربية .لقى كل العربيات غالية عليه.بعدين لقى عربية قديمة و عليها ترابكتير بس سعرها مناسب.صاحب المحل قال له العربية دي فيها ميزة هايلة.بص كدة ..وقاممسح بإيده التراب اللي عليها قام طلع منها عفريت .قال له :شبيك لبيك تطلب إيه؟ قالله هات شاي للبيه حالاً..في لحظة كانت كباية الشاي قدام الراجل .قام اشترى العربيةفوراً و ساقها و طلع بيها على حتة أرض فاضية و قام نزل و مسح التراب اللي عليالعربية. قام طلع له العفريت. قاله عايزك تبني لي هنا قصر كبير فيه جنينة و حمامسباحة و ملعب تنس و..... قام العفريت قال حيلك حيلك إنت فهمت غلط .. أنا شاي و قهوةبس .
    ----------------------------------------------------------------------
    مرةواحد مسطول قاعد يفكر مع نفسه ويقول "جمبرى فى الطبق؟ لا لا ارنب فى الجردل؟ برضهلا مش دى استكوزا فى البانيو؟ يوووة برضه مش دى، انا هتصل اعرف من الدكتور احسن." راح اتصل بيه وساله "يا دكتور انا عندى ايه؟" قال له "انا قولت لك ميت مرة انت عندكسرطان فىالحوض"
    ---------------------------------------------------------------
    واحدغبي جاله عقد عمل فى الكويت، يوم السفر قاعد فى المطار فالمذيع الداخلى بيقول : "على ركاب الرحله 770 المتوجهه الى الكويت التواجد بصاله الدخول"، "النداء الاخيرلركاب الرحله 770 المتوجهه الى الكويت التواجد بصاله الدخول." فموظف المطار بيقوله "رحله الكويت هتطلع يا أستاذ" ، فيرد عليه ويقوله : "يا عم دول طالعين رحله .. اناطالعشغل."
    مرةواحد قابل واحد اخنف فسالة قالة "انت بتشتغل اية؟" فرد علية الاخنف وقالة "فننان" قالة "يعنى بتغنى" فرد الاخنف "فننان" فرد الاخنف "فننان" قالة الراجل "يعنى ايةبتمثل؟" يعنى فرد الاخنف قالة "لا فننان يعنى بحط العيش فىالفن"
    -----------------------------------------------------------------
    احدغبى قوى حكموا عليه بالاعدام.. بعد ما علقوه فى المشنقه قعد يشاور ويخبط بأيدهورجليه ففكروه عاوز يقول حاجه مهمه.. ففكوه ونزلوه بسرعه.... فبص لهم وقال: ياجزمكنتهتخنق
    مرةاتنين اصحاب بيقولو ابعض تصدق انا الخدام بتاعى غبى اوى فالتانى قالوه لا ده اناالخدام بتاعى اغبى فقالوه الاولانى تعالى نشوف فجه الاول ونادى الخدام بتاعه وقالوهخد الربع جنيه ده وروح اشترى ليه عربيه مرسيدس واليانى نادى الخدام بتاعه وقالوهروح النادى وشوفنى هناك ولا لآ فراحوا الخدامين و اتقبلو فى السكه فواحد منهم قالللتانى تصدق الراجل اللى انا بشتغل عنده غبى اوى تصور بعتنى اشتريله عربيه و مايعرفش ان انهارده الحد والمحلات قافلة فالتانى قاله لا ده انا بشتغل عند واح اغبىمن بتاعك تصور بعتنى النادى اشوفه هناك يعنى مش قادر يرفع سماعة التليفون و يسألعلىنفسه
    --------------------------------------------------------------------
    بلديتناعايز يعلم ابنه انجليزى راح ابتدائي منفعش، راح ثانوى منفعش، راح الجامعة منفعش،قال لازم اوديه انجلترا واجوزه واحدة من هناك عشان يعرف يتكلم انجليزى، راح فىالصباحية بيقولها "مستر هريدى موجود؟" قلتلوا "نجولومين؟"
    مرةحلاق بيعلم ابنه الحلاقة فدخل زبون المحل يحلق دقنه فقال لابنه "لو جرحت الراجلهاضربك" بدأ الابن فى الحلاقة فجرح الراجل فجاء الاب ليعطيه بالكف فابعد الابن نفسهفضرب الزبون، ثم اكمل الابن فجرح الرجل مرة اخرى وتكرر نفس الموقف، ثم جاءت المرةالثالثة وجرح الرجل فقال للولد "اسرع وخبا الجرح قبل ان يراهابوك"
    واحدندل قعد يتحايل على حبيبته علشان تخرج معاه لمده سنه ولما وافقت راح قاللابوها
    مرهواحد عنده مزرعه فراخ وكانت فشله جدا راح لمهندس زراعى قاله انا مش عارف ازرعالفراخ قاله ليه قاله زرعتها من رجليها مطرحتش زرعتها من جناحها مطرحتش زرعتها مندماغها مطرحتش المهندس قاله هات عينه منالارض
    مرهواحد راح السرك وقرر انه يعمل حاجه مختلفه راح جاب نمله وقعد يدربها10 سنين علشانتقف على رجل واحده فراح رايح لولد صغير فى الشارع وقاله بص يا حبيبى النمله دى بتقفعلى رجل واحده فراح الولد مسك النمله وفعصها وقاله ايه ده يا عمو دى نمله فقرر انهيعيد التجربه وقال عيال صغيره ايه انا هاروح لولد كبير جاب نمله تانى ودربها 10سنين وراح لواحد كبير فى الشارع وقاله بص النمله دى بتقف على رجل واحده فمسك النملهوفعصها وقاله ايه ده يا عمو انا مش قولتيلك من 10 سنين ان دىنمله
    -----------------------------------------------------------------------------
    واحدرخم دخل أحد المطاعم وطلب صحن فول، وبعدما أنتهي من آكله سأل الجرسون: كم تريدثمناً للفول، اجابه: 13 قرشاً..مد الخبيث يده في جيبه وأخرج ال13 قرش ورماها علىالارض.. وتكرر المشهد 3 أيام متتالية. وفي اليوم الرابع دخل المطعم وما معاه صرافةفاعطى الجرسون ربع جنيه(25) قرش وقال له واحد فول، طبعا الجرسون حب ينتقم منه فاحضرالباقي(12)قرش ورماهم على الارض وقال له خذ الباقي، فاخرج الرخم قرش من جيبه ورماهفوق ال( 12) قرش وقال للجرسون كمان واحدفول
    -----------------------------------------------------------------------------
    واحدساكن فى الدور التاسع وتحتيه بقال كل شويه الراجل صاحب البقاله ينده عليه ويقول لهتليفون ليك وكل شويه الراجل يفضل يطلع وينزل يرد على التليفونات واحد صاحبه شافهفقال له ما تشتريلك موبايل احسن اام الراجل اشترى الموبيل واده للبقال وقال له اىحد يتصل بيهاندهلى
    واحدراح لطبيب نفسانى وقاله "مشكلتى يادكتور انى باحس ان الناس كلها مش طايقانىومخنوقين منى" الدكتور للممرضة "بسرعة المريض اللىبعده
    ---------------------------------------------------------------------------
    أغبيهراحو يلعبو بلياردو، واحد منهم وقف فوق الطرابيزة وقال لهم اناالجوووون
    --------------------------------------------------------------------------
    مرةمدرس بيسأل طالب : من اين ياتى البن ؟ رد : لااعرف فحب المدرس يسهلهاله قاله انتمبتجيبوا البن منين؟ قاله من عندالجيران!!
    واحدغبى بيحلق دقنه التليفون رن فعور نفسه علشان لما يرجع يعرف هو وقف لحدفين
    مرةواحد غبي راح للدكتور و قاله "كل منطقة في جسمي بتوجعني" كشف الدكتور عليه مفيشحاجة وجعته سأله تاني "فين المنطقة اللي بتوجعك"، قاله "هنا و هنا و هنا" و هوبيشاور بصباعه في كل مكان و قاله "بص يا دكتور حتي راسك بتوجعني" فاكتشف الدكتور إنصباع المريضمكسور
    واحدغبي حدف لحبيبته وردة ماتت ليه؟ علشان نسي يشيل الوردة من الزهرية
    واحدغبي فتح محل غاز..وعلشان يعمل دعاية للمحل..فجر اسطوانةغاز
    مرةاثنين فشارين بيقول للتانى :أنا مرة قريت الجرنال من وراء ضهرى، التانى قاله :ايهياعنى تصدق إن أنا قريت كلمة من غيرحروف.
    مرةثلا ثة اصدقاء وعدو بعض انهم يجيبو اكبر قطة فالأول راح حديقة الحوانات جاب قطة،فدخل التاني جاب قطة اكبر شوية، فدخل الثالث اسبوع شهر دخلو يشوفو لقوه قاعد فوقالفيل ويقول حتنو نو يعنى حتنونو
    واحدفي الإمتحان مش عارف يحل والإمتحان كله صح و غلط ، راح مطلع بريزه ولعب ملك وكتابةعلى اإمتحان خلص الإمتحان في نص ساعة ،طلع البريزة تانيليييييييييييييييييييييه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ علشان يراجعهاهاهاهاها
    ------------------------------------------------------------------------
    كانمرة واحد كل يوم يحلم بماتشات عصافير فراح للدكتور وقال له اللى بيحصله والكتورقاله خد الدواء ده النهاردة رد عليه وقال له استنى عشان النهاردة الماتشالنهائى
    واحدغبي معاه 150 جنيه. قاعد يقسمهم ويقول 50 جنيه للسكن، 50 جنيه للأكل، و50 جنيهللبانجو. الباب خبط. مين. افتح بوليس. راح مقطع الخمسين جنيه بتاعةالبانجو
    مرةواحد مجنون كان بيكتب جواب فدخل الدكتور عليه قاله بتعمل ايه قاله بكتب جواب لنفسيفراح الدكتور قاله كتبت فيه ايه فرد عليه المجنون يامجنون هو لسة جالي عشاناعرف
    غبيحب يغرق ابنه خرم لهالمايوه
    ---------------------------------------------------------------------
    مرة 10 صعايدة بيلعبوا علي الطريق الدائري الي يدهس مرتينيطلع
    -----------------------------------------------------------------------------------
    مرةمدرس انجليزى طلعله عفريت قاله بخ قالهاسبلها
    --------------------------------------------------------------------------------------
    مرهواحد غبي راح السنيما هو ومراته اول ما النور طفا قال لها جومى يا واليه شكلهمهيناموا
    -----------------------------------------------------------------------------------
    جماعهارهابيين أغبياء حبوا يفرقعوا مدرسه حطوا القنبله فى الدور الاول واستخبوا فى الدورالتانى
    --------------------------------------------------------------------------------
    اربعةأغبياء عملوا عملية اختطاف فخطفوا فتاه واوقفوا تاكسى فسائق التاكسى قال:التاكسى دهاربعه راكب بس قاموا سابوا الفتاه وركبواهم
    ----------------------------------------------------------------------------------
    واحدبخيل دخل مع ابنه سوبر ماركت الولد قال لأبوه : بأحب الشوكولاته أبوه قاله : حبهاورجعهامكانها
    --------------------------------------------------------------------------------
    واحدركب مترو الانفاق.. جاله الكمسرى بيقول له تذاكر ... قال له امين شرطه..... سابهوراح للجانبه قال له: تذاكر ... قال له: امين عبدالجواد
    -------------------------------------------------------------------------------

مرةأغبية سافرو امريكا واحد منهم رجع والتانى مارجع... فواحد سألة وين صاحبك؟؟؟ قال لههاي اول ما راح هناك انجن من ناحكات السحاب وطلع عمارة 500 دور ... ورمى نفسة منالدور ال 500 ونزل فى 3 ايام ..... قال له ومات ؟؟؟؟ قال له انت عايزه ينزل فى 3ايام من غير اكل و لا شرب ومايمتش
    ياريت تعجبكو
    كيمو
    حلم مصرى
    حلم مصرى

ذكر

المزاج : عااااااااااالم بحالى

نكت جامده جامده على الاغبياء Empty رد: نكت جامده جامده على الاغبياء

مُساهمة من طرف حلم مصرى الخميس 18 فبراير 2010, 4:14 pm

ههههههههههههههههههههه

تسلم كيمو
    الغائب الحاضر

ذكر

مُساهمة من طرف الغائب الحاضر السبت 01 مايو 2010, 2:05 am

هى حلوه يا كيمو بس حاول تساها
    ماشى؟
    عاشق الاهلى
    عاشق الاهلى

ذكر

مُساهمة من طرف عاشق الاهلى الثلاثاء 11 مايو 2010, 12:57 pm

ههههههههههههههههه

تسلم الايااااااااااااااااادى كيمو على النكت الجميلة
    kimo
    kimo

ذكر

مُساهمة من طرف kimo الأربعاء 12 مايو 2010, 1:15 pm

حلم مصرى كتب:ههههههههههههههههههههه

تسلم كيمو

مشكوووووووور يا محمد على المرور الكريم
    kimo
    kimo

ذكر

مُساهمة من طرف kimo الأربعاء 12 مايو 2010, 1:32 pm

الغائب الحاضر كتب:هى حلوه يا كيمو بس حاول تساها
    ماشى؟

مشكووووور الحاضر الغائب على المرور ونتمنى المزيد

وشكرا على النصيحه
    kimo
    kimo

ذكر

مُساهمة من طرف kimo الأربعاء 12 مايو 2010, 1:37 pm

عاشق الاهلى كتب:ههههههههههههههههه

تسلم الايااااااااااااااااادى كيمو على النكت الجميلة

ميرسى حسين على المرور الكريم
    ويارب تكون ضحكت
    الغائب الحاضر

ذكر

مُساهمة من طرف الغائب الحاضر الجمعة 28 مايو 2010, 3:45 pm

انت زعلت منى يا كيمو ليه بس ؟ انا كنت اقصد اضحكك زى مانت بتضحك الناس مش اكتر بس بصراحه نكت جامده ويا رب يجعل منتداكم فى نجاح مستمر
    ملكه بحجابى

انثى

مُساهمة من طرف ملكه بحجابى الأربعاء 09 يونيو 2010, 7:45 pm

جامده جدا كيمو تسلم

مواضيع مماثلة

-

الوقت/التاريخ الآن هو الأحد 19 مايو 2024, 10:02 pm